Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας

καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας

Τρίτη, 4 Ιουνίου 2013

Η Ρεπούση είναι κάθαρμα, αλλά δεν είναι το μοναδικό κάθαρμα…


Τελικά, η Ρεπούση, την έστειλε ή δεν την έστειλε την επιστολή με την οποία καλούσε βουλευτές, κόμματα και δημοσιογράφους να αντιδράσουν στο ενδεχόμενο ποινικοποίησης της άρνησης της αναγνώρισης των γενοκτονιών των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας;

Πάντως, είτε είναι αλήθεια είτε ψέμα, κανέναν δεν θα εξέπληττε μια τέτοια ενέργεια από μέρους της. Η φερόμενη ως ιστορικός είχε τα κίνητρα για να συγγράψει μια τέτοια επιστολή: Πιθανότατα θα είναι (μαζί με άλλους) υποψήφια κατηγορούμενη εάν ψηφιστεί ο αντιρατσιστικός νόμος, περιλαμβάνοντας τη διάταξη που ποινικοποιεί την άρνηση των γενοκτονιών του ελληνισμού της Μικράς Ασίας. Οι λόγοι είναι γνωστοί: Η Ρεπούση έχει ήδη αμφισβητήσει τη γενοκτονία των Μικρασιατών με όσα έχει γράψει στο περιβόητο βιβλίο ιστορίας της ΣΤ’ Τάξης του Δημοτικού• επίσης έδειξε την αντίθετη άποψή της για τη γενοκτονία των Ποντίων όταν, τις προάλλες, προσέβαλε τη μνήμη των θυμάτων του αιμοδιψή σφαγέα Κεμάλ, αφού ήταν η μόνη από τους βουλευτές που βγήκε εκτός της αιθούσης της Βουλής προκειμένου να μην τηρήσει ενός λεπτού σιγή. Προφανώς, για τη βουλευτίνα της ΔΗΜΑΡ, ακόμα και η Διεθνής Ένωση Ειδικών Μελέτης Γενοκτονίας (International Association of Genocide Scholars, IAGS) που αναγνώρισε τις γενοκτονίες των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας είχε κριτήρια εθνικιστικά και όχι ανθρωπιστικά ή ιστορικά. Καταφανώς –αν και αφελώς!–, η κατ’ όνομα ιστορικός,  θεωρεί ότι μόνον αυτή έχει το σπάνιο χάρισμα να αναλύει σωστά την ιστορική μνήμη με τρόπο μοναδικό και αναμφισβήτητο. Ενώ στην πραγματικότητα παραχαράσσει την ιστορία, ερμηνεύοντας τα ιστορικά δεδομένα βάσει των υποκειμενικών  ιδεοληψιών της που στερούνται επιστημοσύνης.



Παρά ταύτα, σφάλουν όσοι κατακεραυνώνουν μονόπλευρα τη Ρεπούση για την αντιεπιστημονική, απάνθρωπη, αντεθνική, αντιπατριωτική στάση της. Δεν είναι δυνατόν να αποδοκιμάζεται μόνον αυτή και να ξεχνιούνται όσοι τη βοήθησαν να αναδείξει το «ταλέντο» της στην αποδόμηση της ελληνικής ιστορίας. Διότι –πώς να το κάνουμε; – η Ρεπούση, αν και «αριστερή», είναι γέννημα του καταστροφικού δικομματισμού. Οι πιο ισχυροί υποστηρικτές της βρίσκονταν κυρίως μέσα στις κυβερνήσεις των δύο πρώην μεγάλων κόμματων: της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Να μην ξεχνάμε ότι το 2006 η Μαριέττα Γιαννάκου (της ΝΔ) ήταν η πρώτη που ανέθεσε στη Ρεπούση να συγγράψει το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού (στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού πειράματος του CDRSEE – «Κέντρου για τη Συμφιλίωση και τη Δημοκρατία στην Κεντρική Ευρώπη») και την υποστήριξε σθεναρά πηγαίνοντας τότε κόντρα στις διαμαρτυρίες για το βιβλίο που εξέφραζαν η κοινωνία, η Εκκλησία και η επιστημονική κοινότητα της χώρας. Κατόπιν, παρομοίως με τη Γιαννάκου έπραξε και η Άννα Διαμαντοπούλου (του ΠΑΣΟΚ) που έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι της ώστε να μην εκτυπωθεί το νέο βιβλίο ιστορίας που θα αντικαθιστούσε (το 2010*) το βιβλίο της Ρεπούση.

Κοντολογίς, σχεδόν μέσα σε κάθε πολιτικό χώρο διαπιστώνεται ότι υπάρχουν ανθελληνικά – εθνομηδενιστικά σταγονίδια που κάποιο αόρατο χέρι τα προωθεί με την ανοχή, βεβαίως, των εκάστοτε αρχηγών οι οποίοι σε αρκετές περιπτώσεις τα τοποθετούν –από την «πίσω πόρτα»– σε θέσεις εξουσίας.


Και όταν κάποια στιγμή ο λαός ξυπνά, εκφράζοντας έντονα τη δυσαρέσκεια του για τις ενέργειες ή τις δηλώσεις των ελληνόφωνων μισελλήνων, τότε ακούγεται από τα κόμματα η δικαιολογία των δήθεν προσωπικών απόψεων. Δικαιολογία που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή! Διότι στα αρχηγικά κόμματα της «δημοκρατία» μας, όπου παραδοσιακά επιβάλλεται η κομματική πειθαρχεία, ακόμα και ο πιο ανόητος γνωρίζει ότι οι αρχηγοί των κομμάτων ανέχονται μόνο τις «προσωπικές» απόψεις των βουλευτών που συμβαδίζουν κατά βάθος με τη γραμμή του κόμματος ή με προαποφασισμένες (ίσως επιβαλλόμενες από ξένους) πολικές• σε κάθε άλλη περίπτωση προβαίνουν αμέσως σε διαγραφές.

Με αυτή την τεχνική συνέβησαν τα εξής: α) για να καταργήσουν το θρήσκευμα από τις ταυτότητες βρήκαν τον ιδιόρρυθμο καθηγητή Μιχάλη Σταθόπουλοβ) για να αλλάξουν τα βιβλία της ιστορίας και να τα επιβάλουν στα σχολεία βρήκαν τη Μαρία Ρεπούση και τη Θάλεια Δραγώναγ) για να υποβαθμίσουν τη θέση της Ορθόδοξης Εκκλησίας έβαλαν το ΚΚΕ να ξανα-προτείνει (με σχετική πρόταση νόμου, το 2008) το «πείραμα Τρίτση» για το διαχωρισμό της Εκκλησιάς από το Κράτος• δ) για το λεγόμενο «μακεδονικό» άφησαν την Ιωάννα Γαϊτάνη να προσβάλει τους Έλληνες με δηλώσεις της μέσα στο κρατίδιο των Σκόπιων• ε) για να πικάρουν τους πρόσφυγες της προσφυγομάνας Θεσσαλονίκης βρήκαν το φιλοκεμαλιστή Γιάννη Μπουτάρη που πρότεινε τη μετονομασία της οδού Απ. Παύλου σε οδό Κεμάλ Ατατούρκ• στ) για να καταστρέψουν την οικονομία της Ελλάδας και να ξεπουλήσουν τον πλούτο της βρήκαν τον Γιώργο Παπακωνσταντίνου, τον Λουκά Παπαδήμο και το Γιάννη Στουρνάρα κτλ.


Αν η Ρεπούση και οι όμοιοί της είναι καθάρματα στα μάτια των Ελλήνων πατριωτών, τότε το ίδιο –και ακόμα περισσότερο– είναι καθάρματα εκείνοι που ως επίσημοι εκπρόσωποι του κράτους της Ελλάδας αποφάσισαν να καταθέσουν στεφάνια στο μνημείο του αιμοβόρου υπανθρώπου Κεμάλ Ατατούρκ: πρώτος ο Γιώργος Α. Παπανδρέου και, κατόπιν, ο Κώστας Καραμανλής. Επίσης κατάπτυστος είναι ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος στην πρόσφατη επίσκεψή του (Μάρτιο του 2013) στην Τουρκία δέχτηκε να γίνουν οι δηλώσεις μαζί με τον Τούρκο ομόλογό του Ταγίπ Ερντογάν με φόντο το μνημείο της νίκης του Κεμάλ κατά του ελληνικού στρατού το 1922!

Όπως αποδεικνύεται από πλήθος γεγονότων**, με αποκορύφωμα την οικονομική καταστροφή, ο ελληνισμός κινδυνεύει από σύγχρονους «εφιάλτες»• από μια μερίδα του πολιτικού προσωπικού που νέμεται την εξουσία για λογαριασμό αλλότριων συμφερόντων, αφήνοντας πολιτικά ακάλυπτη τη χώρα• προσβάλλοντας διαρκώς και συστηματικά τον πολιτισμό και τη μακραίωνη ιστορία της. Αυτό το πολιτικό προσωπικό, που είναι άμεσα υπεύθυνο για την καταστροφή της χώρας, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΣΤΕΙ και να καταδικαστεί με ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΤΙΜΩΡΙΑ από μια πραγματικά ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ και ΕΛΛΗΝΙΚΗ πολιτική δύναμη που θα ψηφιστεί για να απελευθερώσει την Ελλάδα από τα ευρωγερμανικά μνημόνια• για να αποκαταστήσει το δημοκρατικό πολίτευμα του τόπου και να οδηγήσει στα ειδικά δικαστήρια όλους τους δοσίλογους• για να εφαρμόσει αξιοκρατία σε όλους τους τομείς• για να υποστηρίξει και να προβάλει όλες τις εκφάνσεις του αξιοζήλευτου πολιτισμού της διαχρονικής Ελλάδας, από την προϊστορία μέχρι τη νεότερη εποχή.


Μια πραγματικά ελληνική δημοκρατική πολιτική αρχή δεν θα έχει ανάγκη από αντιρατσιστικούς νόμους, διότι θα γνωρίζει και θα εμπιστεύεται την ελληνική παράδοση της πολιτικής και εκκλησιαστικής κοινωνίας. Οι οποία στην αυθεντικότητά της είναι κοινωνία σχέσεων ελεύθερων προσώπων που αγαπιούνται μεταξύ τους, έχοντας ως τέλειο αρχέτυπο «αγαπητικής σχέσης» την υπερβατική κοινότητα των τριών Προσώπων, της Τρισυπόστατης Μονάδας, του Θεού της Ορθοδοξίας που δεν είναι Θεός της αγάπης, αλλά… είναι η Αγάπη όσο και η Αλήθεια. Αν το τελευταίο φαντάζει ως ακατανόητη θρησκοληψία, τότε είναι αργά... η Ρεπούση πέτυχε.  Αν ισχύει το αντίθετο, υπάρχει ακόμα ελπίδα για την Ελλάδα.


------------------
*Η κυβέρνηση της ΝΔ, υποχωρώντας τελικά στις δίκαιες αντιδράσεις των ελλήνων πολιτών, αποφάσισε, το 2007, την αντικατάσταση του βιβλίου της Ρεπούση. Η εντολή δόθηκε από τον αντικαταστάτη της Μ. Γιαννάκου, τον Ευριπίδης Στυλιανίδη. Τελικά η εκτύπωση του νέου βιβλίου έγινε –με χίλια ζόρια– το 2012.

4 σχόλια:

  1. Η έδρα που κατέχει η κ.Ρεπούση (Ιστορία και ιστορική εκπαίδευση) στο ΑΠΘ, δεν υπάρχει σε άλλο Πανεπιστήμιο της Ελλάδας. Πουθενά δεν αναφέρεται ο σκοπός και το αντικείμενο της έδρας. Εκ του τίτλου όμως θα υπέθεται κανείς ότι σκοπός του είναι η μελέτη του τρόπου εκπαίδευσης της Ιστορίας και όχι η μελέτη της Ιστορίας αυτής καθ'αυτής, αφού υπάρχει για το λόγο αυτό τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας.

    Όμως ο τρόπος εκπαίδευσης της Ιστορίας δεν μελετάται ως προς την καλύτερη/αποδοτικότερη εκμάθηση αυτής, αλλά για το τρόπο και το μέγεθος που θα πρέπει αυτή να διαστρευλωθεί ώστε να ανταποκρίνεται στις πολιτικές συμφωνίες.

    Μην ξεχνάμε ότι η προκήρυξη/δημιουργία αυτής της έδρας έγινε από την κ.Γιαννάκου (4/4/2005, ΦΕΚ 86/15.4.2005). Το 2006 η Μαριέττα Γιαννάκου (της ΝΔ) ανέθεσε στη Ρεπούση να συγγράψει το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ’ Δημοτικού. Μέχρι τότε η κ.Ρεπούση κατείχε μόνο πτυχίο Γαλλικής Φιλολογίας ενώ ο διορισμός της στην ανωτέρω έδρα έγινε ένα χρόνο μετά (2 Φεβ. 2007) και έκτοτε αυτοπροσδιορίζεται ως ιστορικός.

    Η κ.Ρεπούση δεν είναι μόνη της σ'αυτό το αίσχος. Συμμετέχουν από πίσω της κι άλλοι (Έλληνες και Τούρκοι) που έχουν όφελος από την διαστρεύλωση της Ελληνικής Ιστορίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στο βιογραφικό της λέει:....Σπούδασε στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών από όπου πήρε το πτυχίο της. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη Σορβόννη από όπου πήρε το διδακτορικό της στην ιστορία. http://www.repousi.gr/biography.
      Είναι σωστό ή μούφα??

      Διαγραφή
    2. Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει ότι πήρε το διδακτορικό της στην Ιστορία. Αυτό είναι τόσο αόριστο που καταντά ακατανόητο.

      Τα διδακτορικά είναι ερευνητικές εργασίες πάνω σε πάρα πολύ συγκεκριμένα θέματα και πάντα μέσα στα πλαίσια της επιστήμης που έχει κανείς σπουδάσει.

      Δεν γνωρίζω καμία επιστήμη για την οποία να αποκτάς πτυχίο από διδακτορικό... Αντίθετα, το διδακτορικό προϋποθέτει να έχεις πτυχίο στον συγκεκριμένο τομέα.

      Διαγραφή
  2. Σχετικά με την Μικρασιατική καταστροφή αξίζει περισσότερο να διαβάσει κανείς την ίδια την μαρτυρία ανθρώπων που έζησαν εκείνη την βαρβαρότητα.

    Έχουν γραφεί τέτοιες μαρτυρίες. Μια από αυτές αποτελεί και το βιβλίο 'Ο δραπέτης του Χάρου" από τον Γ.Τσάκαλο (http://www.scribd.com/doc/30454787/Tsakalos-Drapetis-tou-Xarou-1).

    Το βιβλίο εκδόθηκε το 1969. Τα γεγονότα που περιγράφονται σε σχέση με την αιχμαλωσία των Ελλήνων Στρατιωτών από τους Τούρκους είναι πέρα για πέρα αληθινά. Την ίδια τραγική εικόνα για το τι πέρασαν οι Έλληνες αιχμάλωτοι των Τούρκων μου την είχε αφηγηθεί ο παππούς μου, που επέζησε της αιχμαλωσίας, και ταυτίζεται πλήρως μ'αυτήν του βιβλίου.

    Παρουσιάζει με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, το ξερίζωμα του Ελληνικού πληθυσμού τής Μικράς Ασίας, τα ανήκουστα κι άγνωστα, σε μας τους πολλούς, μαρτύρια που υπέστησαν και τον τελικό βάρβαρο εξολοθρεμό τους!

    Διαβάστε και δέστε τι σημαίνει 'συνωστισμός' !
    Διαβάστε μαρτυρία ανθρώπου που τα έζησε όλα αυτά και υπέστη 'συνωστισμό' με τους υπόλοιπους Έλληνες αιχμαλώτους !!

    Έλεος πια!! Δεν ξεχνάμε, δυστυχώς για εσάς.. όσο κι αν 'κλαδεύετε' και 'στρογγυλοποιείτε' τα Ιερά και Όσια μας!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διαβάστε προσεκτικά και σχολιάστε ελεύθερα. Τα σχόλια επιτρέπονται σε ενεργούς - εγγεγραμμένους χρήστες του Διαδικτύου, δηλ. χρήστες που έχουν κάποιο e-mail, και αναρτώνται αμέσως.