Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας

καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

Αγοραπωλησίες BLOG

Ψυχανεμίζομαι (μπορεί κι εσείς), πως κάτι συμβαίνει στην ελληνική «μπλογκόσφαιρα». Θα χρειαστεί προσοχή, ίσως και αντίσταση… οι πιέσεις έρχονται από παντού… μερικές φορές ύπουλα, απ’ εκεί που δεν το περιμένεις.

Μ’ αφορμή την είδηση για την πρώτη διαδικασία πώλησης blog (βλ. troktiko), καθώς και του σχολίου που την ακολούθησε, ότι πρόκειται, τρόπον τινά, για θετικό γεγονός που είναι συνηθισμένο μεταξύ των ΜΜΕ, θέλουμε να εκφράσουμε την κάθετη αντίθεσή μας.

Τα blogs δεν είναι ΜΜΕ. Με όρους επικοινωνίας, «ανήκουν» στην κατηγορία των «social media» («κοινωνικά μέσα»). Η ειδοποιός διαφορά τους με τα «παραδοσιακά» λεγόμενα ΜΜΕ είναι ότι, πάνω απ’ όλα, απευθύνονται σε πρόσωπα (ή προσωπικότητες) και όχι στις μάζες.

Τα blogs ως τμήμα του web (παγκόσμιου ιστού) διέπονται από τις ίδιες αρχές λειτουργίας (τεχνικές, ιδεολογικές & δεοντολογικές). Ο σκοπός της δημιουργίας τους, που είναι συγχρόνως και ο λόγος της επιτυχούς διάδοσής τους, συνοψίζεται στη συμβολή τους στη «διαδικασία απο-διαμεσολάβησης» στον τομέα της ενημέρωσης (σημ. όταν έχουν αυτό το ρόλο), προσφέροντας στους χρήστες-πρόσωπα-πολίτες ίσες ευκαιρίες να μεταδώσουν το μήνυμά τους, απαλλάσσοντάς τους από τη δεινή θέση στην οποία βρίσκονταν, σε σχέση με τον πομπό, στα «παραδοσιακά» μέσα.

Είναι, με άλλα λόγια, η νέα «παλαιά αγορά». Δηλαδή, ο χώρος – όχι της «αγοραίας» αγοράς του εμπορίου – αλλά ο χώρος (κυβερνοχώρος) συνάντησης (τηλε-συνάντησης) και διαλόγου (τηλε-διαλόγου) του 21ου αιώνα.

Η λογική της αγοροπωλησίας, της εμπορικής εκμετάλλευσης, της επιχειρηματικότητας είναι ξένη προς την ιδέα δημιουργίας των blogs. Αν κάποιος θέλει να στήσει ανοιχτής γραμμής επαγγελματική ειδησεογραφική διαδικτυακή σελίδα μπορεί να το κάνει. Αυτό θα ονομάζεται «ηλεκτρονική εφημερίδα» και όχι blog.

Σε μία χώρα που ο βαθμός συγκέντρωσης του επικοινωνιακού συστήματος κρίνεται υψηλός, δεν μπορούμε να αποδεχτούμε ελαφρά τη καρδία την μετατροπή blogs σε «υποκαταστήματα» φυσικών ή νομικών προσώπων, γνωστών και άγνωστων συγκροτημάτων και συμφερόντων που θα τα «μολύνουν» όπως έκαναν με όλα τα μέσα που διαχειρίζονται.

Εν τέλει, τί είναι αυτό που πουλάει ένας blogger;

Τον αριθμό του μετρητή του; Τον μετρητή της ματαιοδοξίας του; (σημ. δεν εξαιρείται ο γράφων)

Όχι! Αυτό που (ξε-)πουλάει είναι το κοινό του, το δέκτη και τον πομπό του!!!...

2 σχόλια:

  1. Η τιμή, τιμή δεν έχει... Δε γνωρίζουμε τιμές, ούτε ποιο blog είναι. Το γεγονός της είδησης σχολιάσαμε βάση των όσων διαβάσαμε στο άρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διαβάστε προσεκτικά και σχολιάστε ελεύθερα. Τα σχόλια επιτρέπονται σε ενεργούς - εγγεγραμμένους χρήστες του Διαδικτύου, δηλ. χρήστες που έχουν κάποιο e-mail, και αναρτώνται αμέσως.