Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας

καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Υπάρχουν ευθύνες σε υπηρεσίες του κράτους για το φονικό οδικό περιβάλλον όπου βρήκε τον θάνατο ο τραγουδιστής Παντελής Παντελίδης; (ΒΙΝΤΕΟ)

Περίληψη συμβάντος
Στις 18 Φεβρουαρίου 2016, περίπου στις 8:30πμ, στην οδογέφυρα εξόδου από τον πρώην ανατολικό αερολιμένα, όχημα, με τρεις επιβαίνοντες, μάρκας Mercedes κινούμενο με κατεύθυνση προς Αθήνα εξετράπη δεξιά της πορείας του όταν για άγνωστο μέχρι τώρα (1/3/2016) λόγο ο τριαντατριάχρονος οδηγός του, ο τραγουδιστής: Παντελής Παντελίδης, απώλεσε τον έλεγχό του.

Το όχημα προσέκρουσε καταρχάς στο δεξιό εσωτερικό προστατευτικό στηθαίο σκυροδέματος (ύψους περίπου 40cm), στη συνέχεια κινήθηκε σε επαφή με αυτό για κάποια μέτρα, κατόπιν πέρασε πάνω από το στηθαίο, βρέθηκε έτσι στα εξωτερικά κιγκλιδώματα του πεζοδρομίου και τελικά ανατράπηκε (βλ. εικόνα κάτω).


Όπως φαίνεται σε βίντεο και φωτογραφίες τα προστατευτικά κιγκλιδώματα δεν άντεξαν το φορτίο της σύγκρουσης. Έσπασαν και τμήματα από το σώμα τους εισήλθαν στο όχημα, τραυματίζοντας θανάσιμα τον οδηγό και πολύ σοβαρά τη μία από τις δύο συνεπιβάτιδες -- εκείνη που καθόταν στο πίσω κάθισμα και η οποία ήταν η μόνη που φορούσε ζώνη ασφαλείας.

Παρατηρήσεις
Από την εξέλιξη του συμβάντος και την κατάσταση του οχήματος, γίνεται φανερό ότι ο οδηγός αντιμετώπισε υποστροφή του οχήματος λίγο μετά την είσοδο στη στροφή της οδογέφυρας, είτε επειδή ξεπέρασε τη μέγιστη ταχύτητα εισόδου της στροφής είτε επειδή φρέναρε υπερβολικά χρησιμοποιώντας με λάθος τρόπο το τιμόνι είτε για κάποιον άλλον άγνωστο μέχρι τώρα λόγο. (Σημ. Η έλλειψη ιχνών φρεναρίσματος μπορεί κάλλιστα να αποδοθεί στη χρήση μη συμβατικού συστήματος πέδησης όπως είναι το σύστημα αντι-μπλοκαρίσματος τροχών ABS, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις δεν αφήνει ίχνη στο οδόστρωμα).

Επίσης, γεγονός είναι ότι τόσο ο σοβαρός τραυματισμός της συνεπιβάτιδας του πίσω καθίσματος όσο και ο θάνατος του οδηγού δεν οφειλόταν στο στιγμιαίο λάθος του, το οποίο αν δεν συνέτρεχαν και άλλοι λόγοι θα περιοριζόταν σε υλικές ζημίες ή στη χειρότερη περίπτωση και σε κάποιες σοβαρές κακώσεις των επιβατών.  Η ορθότητα του συμπεράσματος ενισχύεται, εκτός των άλλων, από τα ελαφρά τραύματα της συνοδηγού παρόλο που δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας και παρόλο που βρισκόταν στην μπροστινή δεξιά μεριά του οχήματος που δέχτηκε όλη την ένταση της πρόσκρουσης.

Το μέγεθος των υλικών ζημιών στο δεξί φτερό, η τελική θέση του οχήματος και τα ελαφριά τραύματα της συνοδηγού είναι ενδείξεις ότι το όχημα δεν έτρεχε με υπερβολική ταχύτητα (η ταχύτητα θα πρέπει να ήταν κοντά στα 70 χλμ/ώρα). Οι υλικές ζημίες του οχήματος δεν είναι τόσο μεγάλες όσο τις παρουσίασαν κάποιοι δημοσιογράφοι (δείτε και το βίντεο της ανάρτησης).



Από την ιατροδικαστική έκθεση γίνεται αντιληπτό ότι αιτία επίτασης του συμβάντος, που είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του οδηγού και τον βαρύ τραυματισμό της μιας συνεπιβάτιδας, ήταν είτε η φθορά, εξαιτίας κακή συντήρησης, είτε η πιθανή κακοτεχνία στο σύστημα αναχαίτισης της οδογέφυρας. Συνεπώς, προκύπτουν κάποια εύλογα ερωτήματα: 
  1. Γιατί κανείς δεν ασχολείται με την απαράδεκτη κατάσταση του εγκληματικά εγκαταλελειμμένου δρόμου της οδογέφυρας; Όποιος μελετήσει τις φωτογραφίες από το Street View της Google εύκολα μπορεί να παρατηρήσει ότι ο δρόμος του δυστυχήματος είναι σε κακά χάλια ήδη από το έτος 2011.
  2. Τα στηθαία ασφαλείας και τα κιγκλιδώματα της οδογέφυρας πληρούσαν τις προδιαγραφές που προβλέπονται από τις διεθνείς ή τις ευρωπαϊκές ή τις εθνικές υπηρεσίες τυποποίησης; Αν ναι, τότε σε ποια κατηγορία ανάσχεσης εντάσσονται;
  3. Η οδική σήμανση ήταν πλήρης;
  4. Ο δρόμος ήταν γενικά ασφαλής για τη διέλευση πεζών και/ή οχημάτων;
  5. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης ή οι αρμόδιοι και άλλων υπηρεσιών του κράτους έχουν ευθύνη για τις παραλείψεις στη συντήρηση του δρόμου όπου συνέβη το δυστύχημα;
  6. Υπάρχει ειδικό Πρωτόκολλο Αποκατάστασης Βλαβών ή άλλο ειδικό βιβλίο για τον εν λόγω δρόμο; Αν ναι, τι ευρήματα περιέχει στις εγγραφές του και πότε ενημερώθηκε τελευταία φορά;
  7. Υπάρχουν καταγγελίες ή εκθέσεις σχετικά με την επικινδυνότητα βλαβών ή παραλήψεων για τον δρόμο του δυστυχήματος;

2 σχόλια:

  1. καλά που υπάρχετε και εσείς για να ενημερώνετε τον κόσμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακριβως. Γιατι καποιοι αποκρυβουν την αληθεια προς συμφερον τους. Ολοι κατηγορουσαν ως υπαιτιο, το Παντελη. Δεν ευθυνεται, αποκλειστικα ο ιδιος. Οφειλεται σε μεφαλο ποσοστο στην κακη κατασταση του συγκεκριμενου δρομου. Οπως ειπε κι ο κυριος στο βιντεο, ο δρομος αυτος ειναι ανενεργος, δηλ δεν χρησιμοποιειται πλεον. Λογικο εφ σον μετακομισε το Αεροδρομιο στα Σπατα. Οποτε σου λει, ας τον αφησουμε να ρημαξει, με αποτελεσμα να χασει τη ζωη του ο Παντελης και να τραυματιστουν τα κοριτσια που ηταν συνεπιβατες του. Η αδιαφορια σκοτωνει και το βλεπουμε πλεον και στη πραξη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Διαβάστε προσεκτικά και σχολιάστε ελεύθερα. Τα σχόλια επιτρέπονται σε ενεργούς - εγγεγραμμένους χρήστες του Διαδικτύου, δηλ. χρήστες που έχουν κάποιο e-mail, και αναρτώνται αμέσως.