Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας

καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας

Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2018

Ήμουν ξένος και με περιμαζέψατε...


Θεομπαίχτες πολιτικοί (της δεξιάς, της αριστεράς, του κέντρου κτλ.), φανερά αθεολόγητοι, αναμφίβολα επιπόλαιοι, αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ακόμα και τον ίδιο τον Χρίστο για να διχάσουν το δύσμοιρο λαό της Ελλάδας, τούτες τις ημέρες που η χριστιανοσύνη προσπαθεί να εορτάσει το μέγα γεγονός της γεννήσεως του Μεσσία.

Χριστός ετέχθη εκ Παρθένου, ομολογούν οι πιστοί μέσα στις εκκλησίες. Δεν είναι σίγουρο αν και ο κ. Δημήτρης Παπαδημούλης συνομολογεί την αλήθεια των Χριστουγέννων. Μακάρι· μακάρι να μην ανήκει στους βοσκηματώδεις καταναλωτές που αδιαφορούν για το νόημα της σαρκώσεως του Υιού και Λόγου του Θεού.  Εν πάση περιπτώσει, η άποψή του για την προσφυγική ιδιότητα του Χριστού είναι σωστή.

Ο ίδιος ο Φιλάνθρωπος κι Ελεήμων Χριστός μάς αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, ότι είναι και πρόσφυγας – δηλ. ξένος. Για αυτό το λόγο υπόσχεται σε εκείνους που θα Tον περιμαζέψουν στο σπίτι τους ότι θα κληρονομήσουν τη βασιλεία των ουρανών. Διότι η βασιλεία των ουρανών ετοιμάστηκε από την αρχή του κόσμου για τους ανθρώπους που θα αγαπήσουν τον άλλο όπως ακριβώς αγάπησε ο Τριαδικός Θεός τον άνθρωπο: αληθινά, όχι θεωρητικά. Ο Θεός της αγάπης γίνεται πλησίον μας, επιθυμώντας κι εμείς να γίνουμε πλησίον στον συνάνθρωπο, βιώνοντας την αγάπη ως τρόπο υπάρξεως.


Αγάπη αδιακρίτως, λοιπόν; Ναι, ποιος είπε ότι είναι εύκολο να είσαι Χριστιανός; Ο ίδιος ο Ιησούς ξεκαθαρίζει τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογηθούν οι άνθρωποι κατά την τελική κρίση στο Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο, κεφάλαιο 25, στίχοι 31 έως 46 (κάθε παρερμηνεία των λεγομένων Tου θα είναι εκ του πονηρού): 
«[31] Όταν θα έρθει ο Υιός του Ανθρώπου με όλη του τη μεγαλοπρέπεια και θα τον συνοδεύσουν όλοι οι άγιοι άγγελοι, θα καθίσει στον βασιλικό θρόνο του. [32] Τότε θα συναχθούν μπροστά του όλα τα έθνη, και θα τους ξεχωρίσει όπως ξεχωρίζει ο βοσκός τα πρόβατα από τα κατσίκια. [33] Τα πρόβατα θα τα τοποθετήσει στα δεξιά του και τα κατσίκια στ’ αριστερά του. [34] Θα πει τότε ο βασιλιάς σ’ αυτούς που βρίσκονται δεξιά του: “ελάτε, οι ευλογημένοι απ’ τον Πατέρα μου, κληρονομήστε τη βασιλεία που σας έχει ετοιμαστεί απ’ την αρχή του κόσμου. [35] Γιατί, πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω, ήμουν ξένος και με περιμαζέψατε, [36] γυμνός και με ντύσατε, άρρωστος και μ’ επισκεφθήκατε, φυλακισμένος κι ήρθατε να με δείτε”. [37] Τότε θα του απαντήσουν οι άνθρωποι του Θεού: “Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς και σε θρέψαμε ή να διψάς και σου δώσαμε να πιεις; [38] Πότε σε είδαμε ξένον και σε περιμαζέψαμε ή γυμνόν και σε ντύσαμε; [39] Πότε σε είδαμε άρρωστον ή φυλακισμένον και ήρθαμε να σε επισκεφθούμε;” [40] Τότε θα τους απαντήσει ο βασιλιάς: “σας βεβαιώνω πως αφού τα κάνατε αυτά για έναν από τους άσημους αδελφούς μου, τα κάνατε για εμένα.”
[41] Ύστερα θα πει και σ’ αυτούς που βρίσκονται αριστερά του: “φύγετε από μπροστά μου, καταραμένοι· πηγαίνετε στην αιώνια φωτιά, που έχει ετοιμαστεί για τον διάβολο και τους δικούς του. [42] Γιατί, πείνασα και δεν μου δώσατε να φάω, δίψασα και δεν μου δώσατε να πιω, [43] ήμουν ξένος και δεν με περιμαζέψατε, γυμνός και δεν με ντύσατε, άρρωστος και φυλακισμένος και δεν ήρθατε να με δείτε”. [44] Τότε θα του απαντήσουν κι αυτοί: “Κύριε, πότε σε είδαμε πεινασμένον ή διψασμένον ή ξένον ή γυμνόν ή άρρωστον ή φυλακισμένον και δεν σε υπηρετήσαμε;” [45] Και θα τους απαντήσει: “σας βεβαιώνω πως αφού δεν τα κάνατε αυτά για έναν από αυτούς τους άσημους αδελφούς μου, δεν τα κάνατε ούτε για εμένα”. [46] Αυτοί λοιπόν θα πάνε στην αιώνια τιμωρία, ενώ οι δίκαιοι στην αιώνια ζωή.» (βλ. Ελληνική Βιβλική Εταιρία, έτος 2016, εκδ. για λογαριασμό της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης -- δημοσιεύτηκε στην www.imth.gr)

Αυτός είναι ο Θεός της Ορθοδοξίας. Σίγουρα ακατανόητος: στους υποκριτές, στους ευσεβοφανείς, στους ματαιόδοξους, στους επηρμένους, στους ρατσιστές και σε όλους όσους περιφρονούν τους ασήμαντους και κατατρεγμένους αδελφούς του Χριστού.

--------------------------
Υ.Γ. Μια σημείωση για όσους βιαστούν να πολιτικοποιήσουν τα λόγια των στίχων 33 και 41. Στα αρχαία χρόνια, η εθιμοτυπία καθόριζε ως τιμητικότερη θέση εκείνη που βρισκόταν στα δεξιά των αξιωματούχων. Αυτός ο συμβολισμός χρησιμοποιείται για τον διαχωρισμό των προβάτων από τα κατσίκια. Η δε φωτιά στο στίχο 41 δεν σημαίνει τιμωρία ή εκδίκηση, αλλά υπονοεί την δυστυχία που θα αισθάνονται όσοι μόνοι τους –κάνοντας χρήση της ελευθερίας που τους χάρισε ο Θεός–  θα έχουν επιλέξει να απομακρυνθούν από Αυτόν και το θέλημά Του. Ως φωτιά θα αισθάνονται την αγάπη Του και ως κόλαση της απόσταση που θα τους χωρίζει από τη συμμετοχή στη ζωή του Θεού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβάστε προσεκτικά και σχολιάστε ελεύθερα. Τα σχόλια επιτρέπονται σε ενεργούς - εγγεγραμμένους χρήστες του Διαδικτύου, δηλ. χρήστες που έχουν κάποιο e-mail, και αναρτώνται αμέσως.