Αν η Γενική Γραμματεία Μακεδονίας/Θράκης καταστεί «διακοσμητική» (απευκταίο ενδεχόμενο) είναι σίγουρη η «αναβάθμισή» της σε Περίπτερο Μακεδονίας/Θράκης, όπου οι περιπτερούχοι υφυπουργοί θα έχουν ως μοναδική αρμοδιότητα την πώληση original Μακεδονικών διακοσμητικών σουβενίρ.
Το παρακάτω κείμενο έχει ως target group τους πολίτες εκείνους που είναι σε θέση να υπάρχουν (δηλ. να σκέπτονται), τους ακομμάτιστους ψηφοφόρους που δεν έχουν παραιτηθεί από την σκέψη και την κρίση.
Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Η ονοματοθεσία, η ιεράρχηση και η σύσταση των υπουργείων υποδεικνύουν τους κύριους τομείς δραστηριοτήτων της εκάστοτε κυβερνήσεως, καθώς και την πολιτική άποψη που έχει ο επικεφαλής πρωθυπουργός για τον τρόπο της λειτουργίας τους.
Άρα, η ίδρυση ενός υπουργείου φανερώνει τη διάθεση εφαρμογής μιας πολιτικής για την κάλυψη συγκεκριμένης ανάγκης του κράτους. Αντίθετα, η κατάργηση ενός υπουργείου υπονοεί την εγκατάλειψη της πολιτικής που εξυπηρετούσε η λειτουργία του. Αντιστοίχως, η μετονομασία ενός υπουργείου, μπορεί να υπονοεί λεπτές αλλαγές στις δράσεις των κρατικών υπηρεσιών που εποπτεύει (π.χ. η μετονομασία, από την ΝΔ, του Υπουργείου Εργασίας σε Υπουργείο Απασχόλησης υποδήλωνε την αποδοχή από το κράτος της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων). Ομοίως, η μετατροπή ενός υπουργείου σε γραμματεία είναι σαφέστατος υποβιβασμός που συνεπιφέρει τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων και των πολιτικών που εξυπηρετούσε. Όποιος δυσκολεύεται να το καταλάβει αυτό, ας δει ένα οργανόγραμμα υπουργείου (π.χ. Υπουργείο > Υφυπουργείο > Γραμματεία > Γενικές Διευθύνσεις > Επιμέρους Εποπτευόμενες Υπηρεσίες κτλ.).
Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Η ονοματοθεσία, η ιεράρχηση και η σύσταση των υπουργείων υποδεικνύουν τους κύριους τομείς δραστηριοτήτων της εκάστοτε κυβερνήσεως, καθώς και την πολιτική άποψη που έχει ο επικεφαλής πρωθυπουργός για τον τρόπο της λειτουργίας τους.
Άρα, η ίδρυση ενός υπουργείου φανερώνει τη διάθεση εφαρμογής μιας πολιτικής για την κάλυψη συγκεκριμένης ανάγκης του κράτους. Αντίθετα, η κατάργηση ενός υπουργείου υπονοεί την εγκατάλειψη της πολιτικής που εξυπηρετούσε η λειτουργία του. Αντιστοίχως, η μετονομασία ενός υπουργείου, μπορεί να υπονοεί λεπτές αλλαγές στις δράσεις των κρατικών υπηρεσιών που εποπτεύει (π.χ. η μετονομασία, από την ΝΔ, του Υπουργείου Εργασίας σε Υπουργείο Απασχόλησης υποδήλωνε την αποδοχή από το κράτος της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων). Ομοίως, η μετατροπή ενός υπουργείου σε γραμματεία είναι σαφέστατος υποβιβασμός που συνεπιφέρει τον περιορισμό των αρμοδιοτήτων και των πολιτικών που εξυπηρετούσε. Όποιος δυσκολεύεται να το καταλάβει αυτό, ας δει ένα οργανόγραμμα υπουργείου (π.χ. Υπουργείο > Υφυπουργείο > Γραμματεία > Γενικές Διευθύνσεις > Επιμέρους Εποπτευόμενες Υπηρεσίες κτλ.).
Δεν υπάρχουν «διακοσμητικά» υπουργεία, όπως δεν υπάρχουν «διακοσμητικές» πολιτικές. Συνεπώς κανείς (ούτε εσύ μακεδονήσι της «δημοσιογραφίας» ή/και της «διανόησης») δεν μπορεί να επικαλείται ως επιχείρημα για την κατάργηση ή τον υποβιβασμό ενός υπουργείου τον «διακοσμητικό» του ρόλο. Αυτή η λογική είναι επικίνδυνη διότι μπορεί να επεκταθεί (κακοπροαίρετα) στον «διακοσμητικό» ρόλο του Προέδρου της Δημοκρατίας. Θα συμφωνούσατε με την ιδέα της κατάργησης αυτού του θεσμού λόγο του «διακοσμητικού» του ρόλου; Θα αγνοούσατε, ελαφρά τη καρδία, τη δύναμη του συμβολισμού του θεσμού; Όχι βέβαια!
Θεωρούμε πως το Υπουργείο Μακεδονίας/Θράκης (υπενθ. μετονομάστηκε από τον Α. Παπανδρέου) έπρεπε να παραμείνει ως Υπουργείο. Δεν ήταν πολιτικά σωστό να αγνοηθούν οι απόψεις, των Ελλήνων πολιτών (Μακεδόνων και μη), που το θεωρούσαν ως «εθνικό κειμήλιο του ελληνισμού και ορόσημο στον αγώνα για την ελληνικότητα της Μακεδονίας» (από την Επιστολή Παμμακεδονικών Ενώσεων προς το Ελληνικό Κοινοβούλιο και τα ΜΜΕ).
Γνωρίζοντας πως ο χρόνος αργά η γρήγορα αποκαλύπτει τις πραγματικές προθέσεις των ανθρώπων, θα αναμένουμε τις ακριβείς (και αναβαθμισμένες) αρμοδιότητες των δύο Υφυπουργών.
Θεωρούμε πως το Υπουργείο Μακεδονίας/Θράκης (υπενθ. μετονομάστηκε από τον Α. Παπανδρέου) έπρεπε να παραμείνει ως Υπουργείο. Δεν ήταν πολιτικά σωστό να αγνοηθούν οι απόψεις, των Ελλήνων πολιτών (Μακεδόνων και μη), που το θεωρούσαν ως «εθνικό κειμήλιο του ελληνισμού και ορόσημο στον αγώνα για την ελληνικότητα της Μακεδονίας» (από την Επιστολή Παμμακεδονικών Ενώσεων προς το Ελληνικό Κοινοβούλιο και τα ΜΜΕ).
Γνωρίζοντας πως ο χρόνος αργά η γρήγορα αποκαλύπτει τις πραγματικές προθέσεις των ανθρώπων, θα αναμένουμε τις ακριβείς (και αναβαθμισμένες) αρμοδιότητες των δύο Υφυπουργών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Διαβάστε προσεκτικά και σχολιάστε ελεύθερα. Τα σχόλια επιτρέπονται σε ενεργούς - εγγεγραμμένους χρήστες του Διαδικτύου, δηλ. χρήστες που έχουν κάποιο e-mail, και αναρτώνται αμέσως.