Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας

καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας

Τετάρτη, 27 Ιουνίου 2012

Θεσσαλονίκη: Δημόσια «παιδεία» στεγασμένη στην παράγκα του Καραγκιόζη…


Τις προάλλες (20/6/2012) είχαμε την ημέρα μνήμης του σεισμού που συνέβη στη Θεσσαλονίκη το 1978. Σήμερα (27/6/2012, ώρα 12.30μ.μ.) έχουμε από τις ΕΛΜΕ-Θ την παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, εναντίον της προσβλητικής καμπάνιας: «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ!», που γίνεται στα σχολεία του Δήμου από την εταιρεία Coca Cola – 3E.

Η σύνδεση των δύο γεγονότων είναι ευκολονόητη. Κοινός παρονομαστής τους, η ατελείωτη αναλγησία κι ανευθυνότητα του «ελληνικού κράτους» της μεταπολίτευσης.  Γνωρίζουν «οι παροικούντες εν Ιερουσαλήμ» ότι οι πληγές που άφησε ο εγκέλαδος εξακολουθούν, 34 χρόνια μετά, να θυμίζουν στους Θεσσαλονικείς  το καταστροφικό του έργο. Κυρίως μέσω των λυόμενων κατασκευών που το κράτος θρασύτητα ονομάζει σχολικές μονάδες.

Στη Θεσσαλονίκη, το 1978, 35 σχολεία υπέστησαν βλάβες μη επισκευάσιμες και κρίθηκαν κατεδαφιστέα. Τότε επιλέχτηκε η «προσωρινή» λύση των λυόμενων κτιρίων για τη στέγαση των μαθητών. Όμως, στην Ελλάδα, όπως είναι γνωστό, ουδέν μονιμότερον του προσωρινού…

Η Θεσσαλονίκη του 2012 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν η πρωτεύουσα της λυόμενης «παιδείας», αφού εκτός από τα λυόμενα σχολεία με τον αμίαντο(!) του 1978, που υπάρχουν μέχρι τις μέρες μας, συχνότατα επιλέγεται ως φτηνή «λύση» η χρήση: προκατασκευασμένων, kibo – κοντέινερ, λυόμενων ή όποιας άλλης –ακατάλληλης ή επικίνδυνης για σχολικά κτίρια– κατασκευής μπορεί να φανταστεί κανείς.



Από τον Εύοσμο και τη Σταυρούπολη, μέχρι την Τούμπα και το κέντρο της Θεσσαλονίκης χρονίζουν τα προβλήματα που αφορούν τη σχολική στέγη και γενικά τις συνθήκες του περιβάλλοντος των μονάδων, που μόνο σχολικές δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Βεβαίως, από την κατάντια αυτή των δημόσιων σχολείων κερδισμένη βγαίνει η ιδιωτική παιδεία που καθίσταται (τεχνητά) αναγκαία ακόμα και για αυτούς που δεν έχουν την πολυτέλεια να την επιλέξουν.

Στη Θεσσαλονίκη αισθάνεσαι ότι, μετά το σεισμό του 1978, ο εγκέλαδος μεταλαμπάδευσε την καταστρεπτικότητά του στο «ελληνικό κράτος». Το οποίο από τότε συνεχίζει να καταστρέφει προκλητικά τα δημόσια σχολεία και τη δημόσια εκπαίδευση, με συστηματική υποβάθμιση των υποδομών – ειδικά στις περιοχές που υπάρχουν συμφέροντα ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Όμως αυτό το κακό πλέον δεν αφορά μόνο τη Θεσσαλονίκη: η κρατική υποχρηματοδότηση παγιώνεται για όλα τα σχολεία της χώρας, με νέο πρόσχημα την «κρίση». 

Οι «από μηχανής θεοί» – οι μεγάλοι χορηγοί – οι πολυεθνικοί σπόνσορες – οι ιδιωτικές εταιρείες συμφερόντων έρχονται να καλύψουν με το αζημίωτο (αφού κατά βάθος προωθούν την πραμάτεια τους) το κενό της απαράδεκτης πολιτικής που ακολουθείται –χρόνια τώρα– εναντίων της δημόσια παιδείας, δυστυχώς από το ίδιο το κράτος. Ποιός ξέρει, ίσως αύριο να δούμε και τα σχολικά βιβλία: της Ιστορίας, των Μαθηματικών, των Θρησκευτικών, της Φυσικής, της Χημείας κτλ. να έχουν κόκκινα εξώφυλλα προς τιμήν του «φιλάνθρωπου» χορηγού. Ίσως οι μαθητές να υποχρεωθούν να φορέσουν τις κόκκινες ποδιές του ή τις διαφημιστικές κονκάρδες του, ίσως να γράφουν σε κόκκινους πίνακες ή σε κόκκινα τετράδια με κόκκινα στυλό, ίσως οι δάσκαλοί να γίνουν υπάλληλοι του χορηγού – να πληρώνονται από αυτόν, ίσως ο καταναλωτικός κόκκινος «Άγιος Βασίλης» να γίνει το σύμβολο της «σοφίας» αντί της κουκουβάγιας…

Ακολουθούν, σε φωτογραφίες, μερικά παραδείγματα ντεμέκ σχολικών ντεμέκ κτιρίων της ντεμέκ συμπρωτεύουσας. Από το 1978 και μετά, η λυόμενη δημόσια «παιδεία» στεγασμένη στην παράγκα του Καραγκιόζη:

1ο Λύκειο Θεσσαλονίκης - λυόμενο του 1978

31ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης - λυόμενο του 1978

7ο και 11ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου - λυόμενο του 1978

89ο Δημοτικό Σχολείο - λυόμενο του 1978

1o Εσπερινό Λύκειο και Γυμνάσιο - λυόμενο

38o Δημοτικό Σχολείο - λυόμενο

1ο 2ο 3ο Δημοτικό Σχολείο ΠΑΘ - λυόμενο

1ο Δημ. Σχολείο Ειδικής Αγωγής - 2ο Νηπιαγωγείο Ειδικής Αγωγής - λυόμενο

12ο Δημοτικό Σχολείο και 5ο Γυμνάσιο - λυόμενο, με φόντο το Μέγαρο του πολιτισμού...

64ο Δημοτικό Σχολείο - λυόμενο

24ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου - κοντέινερ (kibo)

2ο Λύκειο Πολίχνης - προκάτ αίθουσες


Ακολουθεί η καταγγελία της ΕΛΜΕ-Θ

Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: Καταγγελία για την προσβλητική καμπάνια της Coca Cola 3E στα σχολεία

Γ΄ ΕΛΜΕ - ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                  Θεσσαλονίκη  25/06/2012
Πρ. Κορομηλά 51
Τηλ./FAX 2310-229389
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 54622                                  
e-mail: 
gelmeth3@gmail.com


ΠΡΟΣ
  • Σχολεία Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ
  • Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ-Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
  • ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ-ΓΡΑΦΕΙΑ Δ/ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚ/ΣΗΣ ΑΝ.- ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
  • ΑΠΥΣΔΕ - ΠΥΣΔΕ

Θέμα: Παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ την Τετάρτη 27.6., στις 12.30 στην  Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης κατά της προσβλητικής καμπάνιας της εταιρείας Coca Cola – 3Ε στα σχολεία.

Η  εταιρεία Coca Cola – 3Ε αξιοποιώντας το οξύτατο πρόβλημα της σχολικής στέγης εισβάλει στα σχολεία. Με τη στήριξη  του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος και μέσα από ένα  πρόγραμμα που το βαφτίζει «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ!» θα επιχορηγήσει επισκευές σε ένα από τα 13 σχολεία που έχουν υποδείξει οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Παύλου Μελά, Κορδελιού – Εύοσμου και Αμπελοκήπων –  Μενεμένης. Το σχολείο θα επιλεγεί, ψηφίζοντας οι μαθητές και όποιος  θέλει μέσω Facebook ή στις ειδικές κάλπες που έχουν εγκαταστήσει οι Δήμοι.

Με την υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης να οξύνει στο έπακρο τα κτιριακά προβλήματα στα σχολεία η Coca Cola, η  γνωστή πολυεθνική που αποκομίζει τεράστια κέρδη, πουλώντας αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα, ανοιγοκλείνοντας εργοστάσια και τσακίζοντας τα δικαιώματα των εργαζομένων που πρόσφατα προχώρησαν σε μεγαλειώδη αγώνα διαρκείας για να τα υπερασπίσουν,  βρήκε την ευκαιρία να αναβαθμιστεί στα μάτια της κοινωνίας!


Τα σχολεία κυριολεκτικά του ΔΝΤ θα αρχίσουν να ξεφυτρώνουν πάνω στα συντρίμμια που αφήνουν στο διάβα τους τα μέτρα οπισθοδρόμησης που μας επιβάλλουν από κοινού ΕΕ, τρόικα και αλλεπάλληλες αντιλαϊκές κυβερνήσεις.   Η κατάσταση αυτή θα γενικευτεί και θα επιβληθεί,  αν επιτρέψουμε τις εταιρίες να κατακλύσουν τα σχολεία μας,  άλλες να χορηγούν βιβλία, άλλες να κάνουν γυμναστήρια,  καθορίζοντας βέβαια το τι και πώς και από ποιους θα διδάσκεται μέσα στο σχολείο.

Tα σχολεία μας θα έχουν  μετατραπεί σε παραμάγαζα των εταιρειών και   θα προωθούν τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας, της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και του κέρδος. Τα σχολεία δεν  θα προάγουν  στους μαθητές τα χαρακτηριστικά της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, της συνευθύνης και της κατανόησης του εαυτού τους όπως είναι ο προορισμός τους, αλλά τον ανταγωνισμό, τον ατομισμό και τον άκρατο ωφελιμισμό.

Να τους σταματήσουμε

Καλούμαστε να αντιδράσουμε, να αγωνιστούμε και  να σταματήσουμε τους χορηγούς που βρήκαν άλλη μια  ευκαιρία για να εισέλθουν στα σχολεία, να εμπορευματικοποιήσουν την παιδεία, να προωθήσουν τα σχέδια τους για μια παιδεία προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς. Να αντιδράσουμε ενάντια:

Στους αναβαθμισμένους  «καλλικρατικούς» δήμους Θεσσαλονίκης, Παύλου Μελά, Αμπελοκήπων, Ευόσμου , των Δήμων- επιχειρήσεων, των δήμων φορομπηχτών των πολιτών και των Δημάρχων manager, dealer των ιδιωτικών συμφερόντων που έδωσαν την άδεια στην εταιρία χορηγό να. μπει μέσα στα σχολεία μας. Απαιτούμε να ακυρώσουν τη συμφωνία και να διεκδικήσουν έκτακτη και επαρκή κρατική χρηματοδότηση για να καλύψουν όλες τις ανάγκες των σχολείων τους.
Στο υπουργείο παιδείας και στις διοικήσεις της εκπαίδευσης που ενέκριναν και επέτρεψαν στην εταιρία της Coca Cola να μπει μέσα στα σχολεία μας.

Στις  πολιτικές εξυπηρέτησης των δανειστών και στις πολιτικές που μας θέλουν να  γίνουμε  θυσία για τα κέρδη των πολυεθνικών.

Να αγωνιστούμε για μια άλλη πολιτική, μια άλλη πορεία σε αντίθεση με το σχολείο της ΕΕ  του ΔΝΤ και την κοινωνία του κέρδους.

Έξω οι εταιρείες από τα σχολεία !
Τη διάλυση του σχολείου μας δεν …θα τη «χωνέψουμε» με coca –cola!!


Όλοι στην παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ την Τετάρτη 27.6., στις 12.30 στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης



 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                        Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ  TΡΑΝΟΣ                       ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ

12 σχόλια:

  1. Από τη μία έχουμε ένα χρεοκοπημένο κράτος που, όπως ορθά λέτε, δεν έχει κάνει τίποτα για την αναβάθμιση αυτών των σχολείων τις τελευταίες δεκαετίες, και από την άλλη έχουμε μια υγιή ελληνική εταιρία (σπάνιο είδος κοντεύει να καταντήσει και αυτό) που επιχειρεί να συνεισφέρει με τον δικό της τρόπο. Τελικά ο εχθρός ποιος είναι; Τα βάζουμε με την εταιρία. Αυτή είναι ο κακός χορηγός – εισβολέας! Λες και θα μπει αυτή να κάνει μάθημα στα παιδιά μας. Λες και τα παιδιά περίμεναν αυτή την καμπάνια για να αρχίσουν να πίνουν κόκα κόλα. Εγώ πιο πολύ ανησυχώ για τα μυαλά αυτών που κάνουν μάθημα στα παιδιά μας. Εδώ ο κόσμος καίγεται, εδώ τα παιδιά κάνουν μάθημα σε ερείπια και η κόκα κόλα τους πείραξε. Τι να πω; Μάλλον γι' αυτό καταντήσαμε έτσι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνούμε όσον αφορά τον πραγματικό εχθρό, που είναι ο κακός δάσκαλος ή καθηγητής, που διορίστηκε από το κράτος κι αφέθηκε ανεξέλεγκτος πάλι από κράτος. Δηλ. τελικά το κράτος είναι ο κύριος εχθρός, που ακόμα και στους καλούς δασκάλους δεν παρέχει την υλικοτεχνική υποδομή για να μεταδώσουν σωστά τη γνώση τους. (Σημ.: Κράτος δεν είμαστε όλοι, είναι όσοι παίρνουν τις αποφάσεις. Για τελειώνουμε και με αυτή την καραμέλα των πολιτικατζήδων.)

      Αυτό που κατακρίνουμε από το blog μας είναι η υποκρισία τόσο του κράτους, όσο και των εταιριών που προσπαθούν να αναδείξουν τη δήθεν «ηθική» τους, μέσα στο ιδιοτελές πλαίσιο των δημοσιών σχέσεων και του «κοινωνικού μάρκετινγκ»: Της πιο ύπουλης μεθόδου προώθησης αχρείαστων προϊόντων στους καταναλωτές.

      Αυτές οι μεθοδεύσεις προώθησης θεωρούμε ότι δεν πρέπει να διευκολύνονται από κανέναν, ειδικά όταν αφορούν παιδιά – μαθητές. Τα οποία παιδιά προτρέπονται να αλληλεπιδράσουν με την πολυεθνική επιχείρηση που προηγουμένως μπορεί να έχει απολύσει τον πατέρα τους από κάποιο εργοστάσιό της…

      H Coca Cola δεν είναι ελληνική! Ωστόσο, αν είναι υγιής επιχείρηση να φορολογηθεί σωστά και να αποδοθούν οι φόροι της στην παιδεία από το αρμόδιο υπουργείο.

      Τέλος, και η Marlboro είναι μια υγιής επιχείρηση, όμως δεν νομίζουμε ότι αυτό αρκεί για να της επιτρέψουμε το «διάλογο» με τα υποψήφια θύματά της – τα παιδιά, μέσω μια ανάλογης καμπάνιας

      Διαγραφή
  2. Καταλαβαίνω την ένστασή σου και είναι απόλυτα σεβαστή. Δεν σκοπεύω να υπερασπιστώ το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση. Απλά είμαι πιο ελαστικός γιατί κοιτάζω και το τελικό αποτέλεσμα λίγο περισσότερο. Δε θα με χάλαγε να φτιαχτεί ένα σχολείο με τα λεφτά της Coca Cola 3E, η οποία απ’ όσο ξέρω είναι ελληνική εταιρία εμφιάλωσης και όχι πολυεθνική. Τέλος πάντων, δεν θα τα χαλάσουμε σ' αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η έντασή μου έχει να κάνει με τους προδότες που κυβερνούν χρόνια τώρα την Ελλάδα!

      Αν και δεν έχει τόση σημασία, για την ιστορία μόνο: Ελληνική είναι μόνο η εταιρεία εμφιαλώσεως «3Ε» που συγχωνεύτηκε με την coca cola. Δηλ. η «3E» κάνει μόνο την εμφιάλωση του συμπυκνωμένου εκχυλίσματος για την μητρική «The Coca-Cola Company» που έχει έδρα τις Η.Π.Α. (Atlanta και Georgia).

      Συγκεκριμένα, η coca-cola 3E είναι μέλος του πολυεθνικού ομίλου coca-cola Hellenic που προέκυψε από τη συγχώνευση της Hellenic Bottling Company (30%, έδρα Αθηνών) και της coca-cola Beverages (24%, έδρα Λονδίνο). Δηλ. γίνεται της συγχώνευσης όπως καταλαβαίνεις. Οπότε κάτι που σήμερα είναι ελληνικό, αύριο μπορεί να μην είναι κπλ.

      Διαγραφή
  3. Παρακολουθώ το διάλογό σας και πραγματικά θλίβομαι όταν διαπιστώνω πως αντί να κάνουμε το σταυρό μας που έστω και μια ιδιωτική ελληνική εταιρία- το πολυεθνική γιατί είναι βρισιά δεν το εχω καταλάβει, δεν υπάρχουν πολυεθνικές ελληνικές εταιρίες; - αποφασίζει να ρίξει τα λεφτά της, πολλά ή λίγα δεν ξέρω, για να φτιάξει ένα σχολείο με σοβαρά προβλήματα, καθόμαστε και την κατακρίνουμε. Αυτό είναι το ζητούμενο; Ή μήπως θα έπρεπε να της πούμε "βρε παιδιά μήπως να βοηθούσατε και σε άλλα, γιατί μας έχει ξεχάσει το υδροκέφαλο κράτος της Αθήνας; Είναι καιρός για να αφήσουμε ολοσχερώς τα σχολεία να κατερρεύσουν; Θαρρώ πως όχι... Συγχωρείστε με, αλλά εγώ δεν θα πω μπράβο μόνο στην Coca Cola ελληνική ή πολυεθνική ή ξένη. Θα πω μπράβο και στη μαγκιά όσων δημάρχων τόλμησαν και αποφάσισαν -κόντρα στα πολιτικάντικα δεδομένα και τα πολιτικά κόστη- να συνδράμουν μια τέτοια προσπάθεια. Όταν δεν μπορεί να τους στηρίξει το κράτος, να ζητούν βοήθεια από τις τοπικές μεγάλες επιχειρήσεις. Και μπορούν και θέλουν. Αν τώρα δεν σας αρέσει ο έννοια Κοινωνική Ευθύνη, πρόβλημά σας, φίλοι και φίλες της μόνιμης αντίρρησης... Πείτε το όπως θέλετε. Αν δεν μπορείτε όμως να προσφέρετε άμεσες λύσεις στις ανάγκες και την κατάντια μας, τουλάχιστον Σιωπήστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε επέλεξες λάθος blog και blogger για να συστήσεις τη σιωπή. "Λυπούμαστε", δεν θα σου κάνουμε τη χάρη να σιωπήσουμε!

      Όλα τα υπόλοιπα που γράφεις γίνονται σεβαστά, όμως έχουν ήδη προηγηθεί οι απαντήσεις μας: Αν κατάλαβες καλά, εμάς δεν μας αφορά το αν είναι ή όχι πολυεθνική –ελληνική ή ξένη– η coca cola (εσύ μπορείς να τη θεωρείς ελληνική, δικαίωμά σου). Αυτό που θεωρούμε ανεπίτρεπτο είναι να εξυπηρετούν το επιθετικό και ύπουλο μάρκετίνγκ της, που στοχεύει τα παιδιά, οι δήμαρχοι που εσύ (δικαιωματικά) θαυμάζεις και ψηφίζεις σίγουρα.

      Διαγραφή
  4. Βρε παιδιά ήρεμα! Γιατί τόση ένταση? Ο χώρος εδώ ειναι ελεύθερης έκφρασης, οπότε καταθέτουμε τις απόψεις μας χωρίς να αντιδικούμε μεταξύ μας. Άλλωστε τελικά η μεγαλύτερη επιτυχία του πολιτικού συστήματος είναι το γεγονός ότι μας βάζουν να μαλλιοτραβιόμαστε μεταξύ μας, ενώ αυτοί χασκογελάνε στα εντευκτήρια της Βουλής. Δεν υπάρχει καμία αντίρρηση φίλε Τάκη πως όλα είναι ένα ρημαδιό. Και εγώ θα σου πω πως δεν έχω πρόβλημα να χρηματοδοτήσουν και οι ιδιώτες ένα μέρος από τις υποχρεώσεις του κράτους, εκεί που αυτό αδυνατεί. Θα έλεγα, δεν θες κύριε να πληρώσεις εφορία γιατί μπορείς με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να φοροδιαφεύγεις? Με γεια σου με χαρά σου, αλλά θα συμμετέχεις υποχρεωτικά με τόσο% του τζίρου σου σε κοινωνικό έργο. Αν φίλε NewNeuromancer το κράτος λειτουργούσε κάπως έτσι θα είχες πρόβλημα? Φαντάζομαι πως όχι γιατί σε κάθε άλλη περίπτωση θα το θεωρούσα υπερβολή να πιστεύουμε πως το ελληνικό κράτος ΞΑΦΝΙΚΑ θα γίνει εύπορο. Άρα θεωρώ πως μεταξύ των απόψεων των δυο σας υπάρχει κοινό πεδίο σκέψης και αυτό δεν είναι άλλο από την αγάπη στα παιδιά και την παιδεία μας. Ας ευχηθούμε με τον έναν ή τον άλλον τροπο να αναβαθμιστεί γιατί τα χρόνια που έρχονται θα ειναι πολύ δυσκολα για τα παιδιά μας. Ευχαριστώ που με ανεχθήκατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Παντελή,

      Καταρχάς, η αντιδικία δεν καταργεί το διάλογο. Ίσα ίσα, μπορεί να τον κάνει πιο ενδιαφέρον για τον αναγνώστη.

      Εμάς αυτό που μας λυπεί περισσότερο, είναι η αδιαφορία για τα κίνητρα του συγκεκριμένου ιδιώτη. Ο οποίος κάνει επιθετική και ύπουλη διαφήμιση του ανθυγιεινού προϊόντος του σε παιδιά. Προφασιζόμενος ότι θέλει να βοηθήσει την κοινωνία.

      Αναρωτιόμαστε, υπάρχει τόση άγνοια για τις απόψεις των διατροφολόγων και των ιατρών για το συγκεκριμένο διατροφικό σκουπίδι; Μπορεί να υπάρχει τόση αδιαφορία για την υγείας των παιδιών; Είναι δυνατό να υποτιμάται η δύναμη του μηνύματος μιας τέτοιας εκστρατείας;

      Δεν φτάνει να ο ομολογούμε θεωρητικά την αγάπη μας για τα παιδιά. Πρέπει να την αποδεικνύουμε με πράξεις, που θα στοχεύουν στην προστασία τους από τους πολλούς και διάφορους κινδύνους που τα απειλούν!

      Διαγραφή
  5. NewNeuromancer καλημέρα

    Με βρίσκεις σύμφωνο σε ότι αφορά τις υποχρεώσεις του κράτους.
    Διατηρώ όμως μία επιφύλαξη σε ότι αφορά στην κατανάλωση ή μη προϊόντων της μιας ή της άλλης εταιρίας. Νομίζω πως τα παιδιά εμείς οι γονείς οφείλουμε να τα προστατεύουμε και να τα καθοδηγούμε, καθώς δεν πιστεύω πως με το ζόρι τα α ή β προϊόν μπαίνει στα ψυγεία μας. Πίστεψέ με και τα τσιγάρα μου γράφουν πως το ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ και παρ όλα αυτά τα καπνίζω. Δεν είναι θέμα διαφήμισης. Είναι θέμα συνήθειας. Άρα και τα παιδιά ότι τα εκπαιδεύσεις αυτό θα κάνουν τουλάχιστον μέχρι μια ηλικία. Συμπέρασμα κατά την ταπεινή μου γνώμη? Η μεθοδική εκπαίδευση των παιδιών μας μέσα στο σπίτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παντελή, μην υποτιμάς τη δύναμη της πληροφορίας του μάρκετινγκ. To μάρκετινγκ, παραποιώντας την αλήθεια, υποσυνείδητα, σε (/με/τους) δια-μορφώνει σε πρωτόγονο καταναλωτή. Αυτή είναι η δουλεία του, να επιβάλει επιθυμίες, που γίνονται «συνήθειες» χωρίς καν να το καταλάβει το υποκείμενο. (π.χ. Μιας κι έκανες λόγο για το κάπνισμα, ψάξε να δεις πώς καθιερώθηκε το κάπνισμα στις γυναίκες.)

      Επίσης, μην υπερεκτιμάς τις δυνατότητες που έχουν οι γονείς στην εκπαίδευση των παιδιών τους. Ειδικά στις μέρες μας, οι γονείς δεν προλαβαίνουν να δουν τα παιδιά τους, πώς να τα εκπαιδεύσουν σωστά κιόλας… Οι τύψεις (της απουσίας τους από το σπίτι) μάλλον τους κάνουν να γίνονται ολοένα και χειρότεροι στη σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών. Τα κακομαθαίνουν με την «αγάπη» τους, ικανοποιώντας όλα τα χατίρια τους…

      Διαγραφή
  6. Δεν υποτιμώ αλλά ούτε και υπερεκτιμώ τίποτα από τα δύο, καθώς είναι μια υπαρκτή πραγματικότητα. Ναι η πληροφορία και η διασπορά της με κάθε τρόπο - όπως το ιντερνετ που χρησιμοποιούμε και εμείς τώρα - είναι ζητούμενο για όλους. Το κράτος, τους πολιτικούς, τα προϊόντα, τις εταιρίες. Σαφώς όλοι μας βομβαρδιζόμαστε συνεχώς από μηνύματα πάσης φύσεως, που άλλοτε τα αποβάλλουμε, άλλοτε τα ασπαζόμαστε, πολλές φορές σε ιδιαίτερα μεγάλο βαθμό. Αυτό δεν έχει να κάνει όμως μόνο με τα προϊόντα. Έχει να κάνει και με την γενικότερη ιδεολογικοπολιτική πλατφόρμα που ο καθένας μας ασπάζεται. Συνεπώς είναι θέμα ατομικού φίλτρου του καθενός μας. Άλλη άποψη έχεις εσύ, άλλη εγώ, άλλη κάποιος άλλος φίλος που μας παρακολουθεί μέσα από αυτό το χώρο διαλόγου. Όλες σεβαστές, καθώς είμαστε πάνω απ όλα δημοκράτες. Τελικά η ίδια η ζωή και οι ανάγκες μας, μας οδηγούν στη διαφορετική λήψη των μηνυμάτων. Αν ένοιωθα ασφάλεια από το κράτος μου, δεν θα δεχόμουν εύκολα μηνύματα από εδώ και από εκεί. Τώρα όμως που οι ανάγκες μου δεν καλύπτονται γίνομαι πιο εύκολος αποδέκτης. Γιατί ως γνωστόν... ο πνιγμένος πιάνεται από τα μαλλιά!!! Ας φροντίσουν λοιπόν οι κυβερνώντες να μην με οδηγούν στον πνιγμό, για να μην βρίσκονται οι "σωτήρες" που θα με σώσουν. Την καλημέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου δίνεις διαρκώς πάσες για θέματα τεράστια και δεν μπορώ να αντισταθώ στο διάλογο (αν και θα κλείσω σε λίγο τον υπολογιστή).

      Ιδεολογίες (ή ιδεολογήματα) και προϊόντα, πλέον έχουν γίνει ένα και το αυτό: Οι ιδεολογίες προβάλλονται όπως τα προϊόντα (βλ. πολιτικές διαφημίσεις) και προϊόντα προβάλλονται σας ιδεολογίες (βλ. διαφημίσεις αυτοκινήτων).

      Εφόσον αναγνωρίζεις ότι οι διαφορετικές «ανάγκες» μας (που διαμορφώνονται κυρίως από το μάρκετινγκ) είναι αυτές που καθορίζουν την υποκειμενικότητα μας (τις διαφορετικές απόψεις για τα πράγματα και τη ζωή), είναι σαν να αναγνωρίζεις ήδη την πηγή του κακού που εναντιώνεται στην αντικειμενικότητα (δηλ. τη συμφωνία για τα πράγματα και τη ζωή) που κανονικά θα έπρεπε να μας χαρακτηρίζει. Διότι χωρίς αντικειμενικότητα δεν είναι δυνατό να προσεγγίσουμε την αλήθεια (που υπάρχει πέρα από κάθε αναγκαιότητα) και που με τη σειρά της σχετίζεται με τη Δημοκρατία όπως την εφάρμοζαν οι αρχαίοι προπάτορές μας: Στην αρχαιότητα η αλήθεια του βίου ήταν η απαραίτητη προϋπόθεση για τη Δημοκρατία.

      Άρα, σήμερα, μη θεωρείς ότι είμαστε όλοι δημοκράτες. Δεν γίνεται να είμαστε και ακοινώνητοι χρησιμοθήρες και δημοκράτες. Αυτό μας το λέει ο Αριστοτέλης: «Το ζητείν απανταχού το χρήσιμον ήκιστα αρμόζει τοις μεγαλοψύχοις και ελευθερίοις».

      Καλημέρα κι από εμένα! (Αν και δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι ζούμε σε ημέρα…)

      --------------
      Υ.Γ. Μην περιμένεις "σωτήρες" ανθρώπους...

      Διαγραφή

Διαβάστε προσεκτικά και σχολιάστε ελεύθερα. Τα σχόλια επιτρέπονται σε ενεργούς - εγγεγραμμένους χρήστες του Διαδικτύου, δηλ. χρήστες που έχουν κάποιο e-mail, και αναρτώνται αμέσως.